bureau voor

merk en marketing

Buna Ziua!

Fender

Internationale arbeidsmarktcampagne

Buna Ziua! Oftewel: ‘Welkom’ in het Roemeens. Fender is hét internationale uitzendbureau voor technisch professionals. Met collega’s uit Roemenië, Portugal, Hongarije en andere Europese landen is het een mix van culturen en mensen binnen het bedrijf. Vanuit die verschillende drijfveren is ons gevraagd een internationale arbeidsmarktcampagne op te zetten om meer collega’s te werven.

Fender zorgt voor technische experts uit het buitenland om in te zetten op bouwprojecten in Nederland. Maar wat Fender vooral bijzonder maakt is de manier waarop ze deze werknemers in ons land ontvangen én begeleiden. Zoals ze zelf zeggen: ‘we zorgen ervoor dat alles tot in de puntjes geregeld is’.

 

Fender zorgt voor het vliegticket, huisvesting, vervoer, werkkleding en goed gereedschap. Maar bijvoorbeeld ook voor genoeg vakantiedagen om familie in het thuisland te bezoeken. Hoe je deze mooie boodschap vertelt aan potentiële techneuten in andere Europese landen, daar schakelden ze onze hulp voor in.

 

Online advertenties draaiden ze al, maar die waren alleen gericht op het pushen van vacatures. We ontwikkelden een nieuwe online arbeidsmarktcampagne waarbij de USP’s voor de werknemers in de etalage kwamen te staan. ‘What’s in it for me?’ werd de belangrijkste boodschap voor over de grens. 

 

Dat deden we op de socials met video’s, afbeeldingen, lead-forms en instant experiences. De landingspagina’s pakten we ook aan met herschreven vacatures en een bedrijfsvideo om de gezichten achter Fender te laten zien. En dit allemaal in vier talen!

Klant

Fender BV

Inzet

Arbeidsmarktcommunicatie, contentstrategie, online advertising

Lancering

Juni ‘21

Onze cases /

bureau voor

merk en marketing

Copyright© Door Schut

Privacy Policy