Fresh Addicts Club
Merkontwikkeling
Het team van Fresh Addicts Club kwam bij ons met een gezonde frustratie: ‘Waarom is ongezond eten er via bestelsites altijd vliegensvlug, maar zijn gezonde ketens altijd langzaam?’ Hun antwoord: With us it’s all fresh, fast and freaking good. Ah, een power brand! Heerlijk om aan te werken en nog mooier om te ontwikkelen vanaf de start. We maakten het hele pakket van merkidentiteit tot huisstijl en van het creatief concept naar de uitvoering.
De eerste store van Fresh Addicts Club staat in Amsterdam. Midden in De Pijp. We hebben het merk zo opgezet dat we de ambitie om een brede dekking te krijgen waar kunnen maken. Vandaar de voornamelijk Engelstalige uitingen. Maar… first things first: waar staat het merk voor?
Verslaafd aan het goede leven
In de strategische merksessies ontdekken we het unieke karakter van een merk. Voor Fresh Addicts Club maakten we de combinatie van de Golden Circle, de Merkwaarden en de Merkpersoonlijkheid. Hieronder lees je een deel van die persoonlijkheid:
Fresh Addicts Club is een jonge vrouw van 19 jaar. Ze staat klaar om de wereld te veroveren, het avontuur te omarmen. De één noemt haar rebels, de ander noemt het simpelweg: lef hebben. Met haar keuzes probeert ze een stempel op de wereld te drukken. ‘De wereld beter achterlaten dan dat je ‘m vindt’. En dat doet ze zeker ook met een gezonde dosis humor, maar… don’t FAC with her food.
FAC IT.
Vanuit de merkidentiteit ontwikkelden we het creatief concept. Het ‘haakje’ waaraan we de huisstijl, de teksten en alle uitingen aan ophangen. Daar werkte de merknaam ontzettend goed aan mee: Fresh.Addicts.Club werd namelijk FAC als doorvertaling:
Sometimes it’s good to let go. Sometimes you got to say: f*ck it. Hands off the wheel and let it all go. But at Fresh Addicts Club we also believe in making the right choices. Cause a healthy body is a joy for life. So we don’t say fuck it. We say: FAC it! Because FAC adds some zing to your life. FAC is fresh, FAC is fast and the food is just really, really good. FAC yeah.
Keeping it fresh
Een opvallend kleurenpalet met een variëteit aan fonts, een logo met beeldmerk + woordmerk én een los beeldmerk FAC. Dat werd de briefing. Zodat we het actieve en energieke merk op elk middel kunnen laten knallen. Van het pand tot aan de socials. En natuurlijk de website. Die ontwierpen we ook.
Team Door Schut:
Strategie, project en concept: Door Schut
Huisstijl en design: Vorm2
Web: Mick Brookman
Interieur design: Dotkite
Fresh Addicts Club
Merkstrategie, Merkontwikkeling, Branding, Creatief concept.
Augustus ‘22
Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
© Door Schut 2023
bureau voor merk en marketing
HALLO!
hallo@doorschut.nl
+31 0 58 369 0158
Zuidergrachtswal 3
Leeuwarden
SOCIALS