Gemeente Midden-Groningen
Arbeidsmarktcampagne
ism Dizain
Arbeidsmarktcommunicatie is meer dan alleen vacatures delen. Het gaat vooral over het bouwen van een sterk (werkgevers)merk. Op die manier ontstaat aantrekkingskracht rond je organisatie en willen mensen bij je werken. Omdat het duidelijk is waar je voor staat én waar je voor gaat. En natuurlijk hoort het delen van vacatures daar ook bij.
Klant: Gemeente Midden-Groningen
Opdrachtgever en strategisch partner: Dizain
Het hele jaar rond
Een gemeente die al het moois van het platteland biedt. Ruimte, karaktervolle dorpen, schitterende natuur. Maar ook een gemeente met stedelijke trekken. En juist die ontmoeting tussen stad en buitengebied, maakt Midden-Groningen zo interessant. Sociale achterstanden, de gevolgen van de gaswinning, de energietransitie. Er is veel te doen.
Er kán ook veel. Midden-Groningen is klein genoeg zodat je persoonlijk het verschil kunt maken en groot genoeg om de uitdagingen te bieden die aansluiten bij je talenten.
Die uitdagingen en kansen vertellen we het hele jaar rond via storytelling. Ook als er op dat moment geen vacatures zijn. Daar zetten we vier content-thema’s voor in: werkgeverschap, drijfveren van medewerkers, grote thema’s binnen de gemeente (zoals gaswinning) én… vacatures.
Vacatures zijn één van de thema’s waar we over communiceren en niet het enige thema.
Inzet
We tekenen acht verhalen op van medewerkers van Midden-Groningen die we koppelen aan de content-thema’s. Eén verhaal kunnen we zo minimaal 2x en vaak ook wel 3x inzetten door het jaar heen. In februari zie je de drijfveren van Zany om te werken bij Midden-Groningen en in november lees je wat haar professionele rol in het project ‘gevolgen van gaswinning’.
Die verhalen zetten we qua budget ook verschillend in gedurende het jaar. We zorgen voor een consistente zichtbaarheid, maar pieken in inzet op de momenten dat men gemiddeld vaker nadenkt en zoekt naar een nieuwe baan. Looking at you: vakanties waar tijd is om te reflecteren.
Online
Online zijn we zichtbaar via push: Facebook, Instagram, LinkedIn, Display. We zorgen er ook voor dat we gevonden worden via pull. Zoek je in de zoekmachine op relevante termen zoals ‘vacatures Groningen’? Dan kom je Midden-Groningen ook zeker tegen.
En de resultaten? We hebben gekozen voor een combinatie van merkbekendheid (bereik) en activatie (kliks naar website voor verhalen en vacatures). Waardoor we over de hele doelgroep gemiddeld 11x per jaar zichtbaar waren en we meer dan 110.000 bezoeken naar de website genereerden!
Klant: Gemeente Midden-Groningen
Opdrachtgever: Dizain
Strategie, arbeidsmarktcommunicatie
2022
Vervolgcampagne ook in 2023
Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
© Door Schut 2023
bureau voor merk en marketing
HALLO!
hallo@doorschut.nl
+31 0 58 369 0158
Zuidergrachtswal 3
Leeuwarden
SOCIALS