bureau voor

merk en marketing

Maak van pizza's
proeven je werk

Domino’s Pizza

Campagne/Content

Uit het oog, uit het hart – dat ging zeker niet op voor deze smakelijke campagne. Toen onze oud collega en eigenaar van 17 Domino’s vestigingen ons belde met de vraag of we mee wilden denken op hun nieuwe campagne, was dit een een-tweetje. Dit keer zochten we voor Domino’s geen nieuwe bezorgers of pizzabakkers, maar dé Professionele Pizzaproever. Een social media creative die het merk online vertegenwoordigt, de nieuwe generaties bereikt op socials, zoals TikTok én laat zien hoe tof werken bij Domino’s is. Dan is een ‘vul hier het contactformulier in’ niet genoeg.

Wil je opvallen in deze arbeidsmarkt, dan moet je met iets unieks komen. Een baan waarin je betaald pizza’s mag proeven, dat klinkt toch te mooi om waar te zijn? Deze campagne diende twee belangrijke doelen: we konden het vak van pizzabakker in de spotlight zetten bij een jonge doelgroep én we zochten (dus echt!) een social media expert die voor meer pizza-bereik ging zorgen op TikTok, Facebook en Instagram. Oh, en je kon ook een deel van je salaris laten uitbetalen in Bitcoin, die campagne deden we ook. 

 

PR en (media)bereik was het voornaamste doel van deze campagne: opvallen dus! Met online advertenties, meerdere video’s en een sterk staaltje PR bereikten we de doelgroep én nationale media. We ontvingen meer dan 250 (video)sollicitaties via VideoAsk en nodigden 50 potentiële kandidaten uit om in een van de Domino’s winkels hun eigen pizzavlog op te nemen. 

 

Resultaat: 30+ nieuwe bezorgers en pizzabakkers vanuit de campagne als ‘bijvangst’, 1 aangenomen social media creatieve en al meer dan 75 video’s op TikTok om de doelgroep te bereiken.

Klant

Domino’s Groep. Grootste franchisenemer van Nederland met 17 Domino’s winkels.

Inzet

Social media, PR, paid advertising, interne communicatie

Lancering

September ‘21

Onze cases /

bureau voor

merk en marketing

Copyright© Door Schut

Privacy Policy